HET VERHAAL VAN MARIANNE EN HANS


Woondroom waargemaakt dankzij slimme verkoopstrategie

Als hun zoon het ouderlijk huis verlaat, realiseren Hans en Marianne zich dat hun huis hen niet meer past; ze zouden liever kleiner wonen. Het echtpaar gaat op zoek. Tijdens de bezichtiging van een appartement komen ze in contact met makelaar Mitch Koelewijn, die de woning in verkoop heeft. Het klikt direct. "Het enthousiasme waarmee hij ons te woord stond sprak ons ontzettend aan. Het was echt een goed en leuk gesprek.” Dit appartement blijkt niet voor hen te zijn weggelegd, hun bod is te laag. Ze besluiten om eerst hun huis in verkoop te zetten en ze hoeven geen seconde na te denken met welk makelaarskantoor ze in zee gaan. Ze bellen Mitch…

Foto: makelaars Klaas Zwijnenburg en Mitch Koelewijn

Gouden greep

“Alhoewel we nog geen nieuw huis hadden gevonden, wilden we toch onze woning al in de verkoop zetten. Dan weet je een beetje waar je qua financiën aan toe bent bij het zoeken naar een nieuw huis,” vertelt Hans. “Samen met Mitch en Klaas, zijn collega, hebben we een verkoopplan opgesteld. Dat waren weer van die prettige gesprekken, net of je met een goede kennis om de tafel zit.”

Klaas Zwijnenburg neemt het verkooptraject op zich. Hij legt uit: “We hebben ervoor gekozen om de woning voor een scherpe prijs in de markt te zetten, en met online en offline marketingactiviteiten zoveel mogelijk animo te genereren. Veel belangstelling kan de prijs behoorlijk opdrijven.”

Dat blijkt een gouden greep te zijn, de belangstelling is gigantisch. Klaas organiseert een dag waarop hij vele bezichtigingen inplant. Hij inventariseert waar de belangstelling voor de woning op gebaseerd is, hoe de financiële situatie van de potentiele kopers eruit ziet en hoe flexibel ze zijn in datum van oplevering. Aan de hand van deze informatie kan hij Hans en Marianne goed begeleiden bij de keuze voor de partij met wie ze verder willen.

Marianne is blij met deze aanpak: "Doordat we alles zo duidelijk op een rijtje voorgeschoteld kregen, werd voorkomen dat we vanuit emotie gingen handelen. Klaas zorgde ervoor dat we met beide benen op de grond bleven staan."

“Klaas regelde dat de koper ons een jaar lang de tijd bood om een nieuw huis te vinden.”
- Hans Been

Dat scheelt een hoop stress

Omdat in deze periode ook de NVM Open Huizen Dag valt, doen Hans en Marianne hier ook aan mee. Klaas bereidt hen erop voor dat het wel eens een drukke dag zou kunnen worden. Hij heeft gelijk. “De mensen deden de deur voor elkaar open,” herinnert Marianne zich. “We voelden ons bezoekers in ons eigen huis. Het was echt bizar. We hebben in totaal 55 kijkers voorbij zien komen.” Toch is de uiteindelijke koper iemand geworden die het huis met Klaas heeft bezichtigd. “We hebben de koper uitgekozen die een mooie prijs bood en ons een jaar lang de tijd heeft gegeven om een nieuw huis te vinden. Dat heeft Klaas afgedwongen en dit heeft de doorslag gegeven, omdat we hierdoor alle ruimte kregen om verder te zoeken. Dat scheelt een hoop stress. Het is grandioos dat hem dat gelukt is.”

Niets was te veel

Een jaar heeft de zoektocht bij lange na niet geduurd, inmiddels heeft het echtpaar samen met het team van De Koning makelaars in Alphen een nieuwe woning gevonden: een leuk huis in Nieuwveen. Ondanks dat er meerdere biedingen waren, is het gelukt het huis aan te kopen. Ook over deze samenwerking zijn ze meer dan lovend. Hans: “Bij bezichtigingen lopen ze door het huis alsof het hun eigen huis moet worden. Ze geven je het gevoel dat het belangrijk is dat je een huis koopt en het enthousiasme waarmee ze dat doen vinden we echt bijzonder. Ze nemen de tijd voor je, elke keer weer gingen we met een glimlach het kantoor uit. Niets was hen te veel, afspraken werden verzet om ons bij te staan bij de bezichtiging, en zelfs buiten kantooruren namen ze contact met ons op.” Marianne vult aan: ”En dan hebben we het niet alleen over Mitch en Klaas hoor, ook de collega's op kantoor zijn heel meelevend. Toen bleek dat we de kopers waren van ons nieuwe huis stond iedereen te juichen. We zijn zo blij dat we bij hun terecht zijn gekomen!”

Tevreden

Het mag duidelijk zijn: Marianne en Hans zijn zeer tevreden over hun samenwerking met het team van De Koning makelaars in Alphen. Ze vertellen hun verhaal dan ook graag. "We hebben een pakketje voor Klaas en Mitch gemaakt om hen te bedanken. Zet je die foto erbij, want we willen hen goed in het zonnetje zetten?!” is de vraag van Marianne. En natuurlijk doen we dat...

Benieuwd welke verkoopstrategie het beste past bij uw situatie? Neem gerust contact op!