'Buitengewoon Wonen'
biedt buitengewone kansen

'Buitengewoon Wonen' biedt buitengewone kansen

De woningmarkt vertoont een rooskleurig beeld. In het tweede kwartaal van dit jaar zijn er meer huizen verkocht, worden er meer woningen te koop gezet en stijgt de prijs licht ten opzichte van vorig jaar. De gemiddelde verkooptijd bedraagt nu zo’n 38 dagen, aldus de NVM. Woningen in het hogere segment lopen niet mee met deze trend; simpelweg omdat deze markt kleiner is.

Het verkopen van luxe woningen vereist dan ook een gespecialiseerde aanpak. De Koning makelaars en Fides makelaar hebben hiervoor al jaren geleden het label Buitengewoon Wonen in het leven geroepen. We voelen Jacques de Koning en André de Koning hierover aan de tand.

.




















.

De woningmarkt vertoont een rooskleurig beeld. In het tweede kwartaal van dit jaar zijn er meer huizen verkocht, worden er meer woningen te koop gezet en stijgt de prijs licht ten opzichte van vorig jaar. De gemiddelde verkooptijd bedraagt nu zo’n 38 dagen, aldus de NVM. Woningen in het hogere segment lopen niet mee met deze trend; simpelweg omdat deze markt kleiner is.

Het verkopen van luxe woningen vereist dan ook een gespecialiseerde aanpak. De Koning makelaars en Fides makelaar hebben hiervoor al jaren geleden het label Buitengewoon Wonen in het leven geroepen. We voelen Jacques de Koning en André de Koning hierover aan de tand.

Waarom is een specialistische aanpak nodig om woningen in het hogere segment te verkopen?

André: "Bij een luxe woning komen niet dertig potentiële kopers naar een open dag. Je moet hiervoor een ander publiek aanspreken. Vaak zijn dat mensen die precies weten wat ze willen, al vaker een woning hebben gekocht en overwégen te verhuizen. Dat vraagt om een andere manier van communiceren. Deze mensen hebben hulp nodig bij het maken van de beslissing om daadwerkelijk te verhuizen, want vaak wonen ze al prima."

Jacques gaat verder: "Bovendien is zo een woning meestal uniek in zijn soort. Dan gaat het erom de juiste mensen te vinden en aan te spreken. Er moet echt een match gemaakt worden, dat moet je kunnen als makelaar. Het kost tijd en energie om een gerichte marketingcampagne uit te voeren. Onze marketing voor Buitengewoon Wonen is heel doelgroepgericht, dus je weet dat de woning onder de aandacht komt van een selecte groep die meer dan gemiddelde interesse heeft voor wonen in het hogere segment."

"Mensen betalen graag meer voor een comfortabel, luxe hip en trendy picobello huis waar ze direct in kunnen."

Wanneer valt een woning in de categorie Buitengewoon Wonen?

Jacques: "Vroeger waren dat vooral vrijstaande woningen op een groot perceel in het buitengebied. Tegenwoordig zijn dit ook luxe, strakke, comfortabele, onderhoudsvrije woningen met buitenruimte op een bijzondere plek in de stad. Vaak gebouwd onder architectuur. Mensen willen comfortabel, luxe, hip en trendy wonen, en betalen graag iets meer voor een picobello huis waar ze voorlopig niets aan hoeven te doen. Ze willen wel de lusten van mooi uitzicht, maar niet de lasten van onderhoud."

André heeft dit juweel in Nieuwkoop in verkoop, het schoolvoorbeeld van een Buitengewoon Wonen woning. Hij verklaart:


"Dit huis ligt op een perfecte locatie aan het water, en toch niet in 'the midde of nowhere'. Het heeft een moderne, strakke uitstraling en een exceptioneel afwerkingsniveau. Daar is de prijs natuurlijk ook naar, dit is niet voor iedereen weggelegd. Het is niet eens supergroot, maar een woning hoeft ook geen kasteel te zijn om voor Buitengewoon Wonen in aanmerking te komen. Zo lang het maar uitzonderlijke kwaliteiten heeft."

André heeft dit juweel in Nieuwkoop in verkoop, het schoolvoorbeeld van een Buitengewoon Wonen woning. Hij verklaart:


"Dit huis ligt op een perfecte locatie aan het water, en toch niet in 'the midde of nowhere'. Het heeft een moderne, strakke uitstraling en een exceptioneel afwerkingsniveau. Daar is de prijs natuurlijk ook naar, dit is niet voor iedereen weggelegd. Het is niet eens supergroot, maar een woning hoeft ook geen kasteel te zijn om voor Buitengewoon Wonen in aanmerking te komen. Zo lang het maar uitzonderlijke kwaliteiten heeft."

"Een woning hoeft geen kasteel te zijn, zo lang het maar uitzonderlijke kwaliteiten heeft."

Wat is het voordeel om je woning te verkopen via Buitengewoon Wonen?

"We zeiden het al in het begin: het gaat erom de juiste koper te vinden. Door een woning op een onderscheidende manier te presenteren, zijn we in staat de juiste doelgroep aan te spreken. Daarvoor gebruiken we de allermodernste marketingtechnieken én bewezen traditionele middelen. Zo weten we meer mensen te bereiken en is de pool van belangstellenden groter, met als resultaat dat we een woning voor de beste prijs verkopen. Hoe specifieker de woning is, hoe beter we moeten zoeken, toch leert de ervaring dat de juiste koper Buitengewoon Wonen altijd weet te vinden."

Wilt u uw buitengewone woning verkopen? Neem contact met ons op over de mogelijkheden.

Benieuwd naar ons huidige aanbod?